1138 Budapest, Váci út 168. Facebook Google+ Twitter

Matrac Garancia

Matrac Garancia

 

Először is érdemes a garancia és a szavatosság közti fogalmat tisztázni. A matracra adott szavatosság azt jelenti, hogy a vásárlást követő hat hónapban a forgalmazónak kell bizonyítani, hogy a termék, amit eladott az hibátlan volt. Az ezt követő időszakban viszont ez megváltozik, mert utána a vásárlónak kell bizonyítani, hogy amit vett matracot az nem volt megfelelő minőségű. Tehát az ezzel járó bevizsgálási költséget a vásárlónak kell fizetni és ebben az esetben sokszor a vásárló egyszerűen eláll a bevizsgálás lehetőségétől és inkább vesz egy új matracot. Viszont ha mégis úgy dönt, hogy kifizeti a bevizsgálási költséget és persze van ideje, mert ez sok esetben elhúzódik, és ha a szakvélemény kimondja, hogy a vásárlónak van igaza, akkor a kereskedőnek kötelessége az ezzel járó költségeket megtéríteni. A szakvélemény elfogadása egyik fél számára sem kötelező, tehát ha nem sikerül megegyezni, akkor a bírósághoz fordulhatnak jogorvoslásért. A matracokra adott garanciánál már teljesen más a helyzet, ott a gyártónak vagy a forgalmazónak kell bizonyítani, hogy a termék nem hibás és a költségeket is neki kell állni. Az ágybetétek várható élettartama átlagosan 10-12 év, az alacsonyabb árfekvésű matracoknál ez kb. 7-8 év körül van. Érdemes még tudni, hogy a huzatokra és a belső magra (belső szerkezet, rugók) eltérő garanciát határoznak meg a gyártók. A huzatokra a garancia vállalása átlagban 1-2 év, míg a belső szerkezetre 5-10-15 év a legelterjedtebb. Nyugat Európában és már hazánkban is egyre több cég alkalmazza az érték csökkent garanciát, ami tíz évre szól és egy nagyon korrekt garanciális feltétel. Az érték csökkent garanciánál az első 1-2 évben teljes körű a garancia vállalása, viszont a harmadik évtől csak a belső szerkezetre és 20%-os, a negyedik évben pedig 30%-os érték vesztést számol a gyártó, ez így csökken egész a tízedik évig, amikor már 90%-os az értékcsökkenés.

 

Yatas